09:30 - 10:15 | 10:15 - 10:30 | 10:30 - 11:30 | 11:30 - 12:00 | 12:00 - 13:00 |
Közös ráhangolódás |
Szünet | Előadások (1. blokk) | Kávészünet | Előadások (2. blokk) |
---|---|---|---|---|
2015. július 24, 15:00: Első, bevezető alkalom és meghallgatás, az aktív résztvevők kiválasztása
2015. július 25-től: Reggelenként mesterkurzus és próbák a közös éneklést vezető kórussal. A színpadi próbák és a közös éneklések délután és koraeste zajlanak.
Bővebb leírást a programról itt talál!
9:30-tól 13:00-ig!!!
Férfikarra írt kortárs, innovatív és friss kompozíciók alkotják a műhely zenei programját. Sok férfikar és karvezető küzd azzal, hogy megtalálja a lehető legjobb koncertprogramot kórusa számára. A műhely résztvevői huszonöt, nemrégiben készült férfikari művet dolgoznak fel és adnak elő.
Az afrikai zenét mindig is a stílusok széles skálája jellemezte, mely szorosan kötődik a hagyományokhoz, a közösséghez és a vallási gyakorlathoz, ezért általában funkcionális és rituális jellegű. A műalkotás elgondolását, megvalósítását és befogadását tekintve is az érzékekre épít, emellett valami általános, transzcendens létezőhöz kapcsolódó „felfelé” irányulás jellemzi. Az afro zene kétféle megközelítésének fókuszpontja , hogy a „zene afrikai lelkéről” és az „afrikai zene lelkéről” beszél.
Leírás hamarosan!
Moderátor: Maud Hamon-Loisance
Szónok: Thorsten Weber (AT)
Az előadás az Europa Cantat megbízásából 2012-ben, Torinóban végzett kísérletről számol be. A kísérlet során három európai építész iskola (Torino, Helsinki és Bukarest) diákjai a kóruselőadások helyszíneként szolgáló terek elrendezését tervezték meg. Két projekt valósult meg ezek közül, és néhány esetben a kórusok valódi interakcióba léptek a térrel. A projekt végén elkészült egy kiadvány a Torinoi Építészeti Kar és a Feniarco együttműködésében. Az előadás ezt a könyvet hivatott bemutatni.
Az előadás a Soundpainting multidiszciplináris jelnyelv kialakulását, történetét, jelenleg betöltött szerepét ismerteti, gyakorlati betekintést enged a közösségi alkotás gyakorlatába és bemutatja a valós-idejű komponálás esztétikáját, valamint a nyelv művészeti ágakat összekötő lehetőségeit.
A gyerekek általában hosszú iskolai napok végén érkeznek meg a kóruspróbákra. Az első feladat a karvezető számára a fáradt, fiatal énekesek figyelmének felkeltése, azaz a „felébresztés” és motiválás. Az előadás során néhány új megközelítési lehetőséget szeretnénk javasolni, hogy frissebbé tehessük kóruspróbáinkat. Bátoríthatjuk vajon az énekeseket arra, hogy a fantáziájukat használják? Kombinálhatnánk az éneklést mozgással, esetleg felhasználhatjuk az énekesek által tanult hangszereket? Engedjük szabadjára fantáziánkat és játsszunk közösen a zenével!
A Feniarco elnevezésű olasz kórusszövetség egyben zenei kiadóként is működik, mely fontos részt vállal a kortárs zeneszerzők műveinek népszerűsítésében és elterjesztésében. Különös figyelmet szentel a gyermekek és ifjúsági kórusok számára írt műveknek. Érdeklődéssel és tisztelettel fordul a népzenei dallamok felé, ezeket új feldolgozásokban és új harmonizációval adja közre.
Magyarország legnagyobb, Európai színvonalú orgonaépítő műhelyében tett séta során végigkísérheti a fa útját a rönktől a kész fasípig vagy orgonaszekrényig, és sok mindent megtudhat az orgonaépítés magyar és európai történetéről, a szakma mai helyzetéről, a hangszer speciális tulajdonságairól, az építés nehézségeiről és szépségeiről a tervezéstől a helyszíni beépítésig, az átadásig.