09:30 - 10:15 | 10:15 - 10:30 | 10:30 - 11:30 | 11:30 - 12:00 | 12:00 - 13:00 |
Közös ráhangolódás |
Szünet | Előadások (1. blokk) | Kávészünet | Előadások (2. blokk) |
---|---|---|---|---|
A kurzus résztvevőit arra hívjuk, hogy a többiekkel együtt gyakorolják a vezénylés technikáját a csoportos vezénylési alkalmakon. Lehetőség nyílik önálló, a csoport előtt végzett karvezetés-gyakorlatra is, minden résztvevőt bátorítunk majd, hogy e célból és a demonstráció érdekében alakítsanak kórust.
Bővebb információ a programról itt!
9:30-tól 13:00-ig!!!
Jim Daus Hjernøe innovatív módszere fejleszti a karvezetők és énekesek tudását az énekes rock, pop és jazz műfajok terén. Jim Daus Hjernøe az Aalborgi és Aarhusi Királyi Zeneakadémia módszertan-tanára és a Vox North együttes művészeti vezetője.
Az éneklés közeli kapcsolatot épít az énekesek között és képessé tesz, hogy megnyissuk a szívünket egymásnak. A prezentáció bemutatja a Moran Choir módszerét a zenei tehetség fejlesztésében. A módszer egyben eszközül szolgál, hogy hátrányos helyzetű embereket is bevonhassunk, ami egyúttal az egyik legfontosabb társadalmi célkitűzése is. Mind a négy kórus: a Little-ones Choir (Kicsik Kórusa), a Youth Choir (Ifjúsági Kórus), a Moran Choir és a Moran Singers Ensemble ötvözni képes a kiváló éneklést a változatos közösségi tevékenységekkel.
Hogyan lehet közös éneklési alkalmakat vezetni, amelyek tulajdonképpen egy próba és egy koncert különös egyvelegét alkotják? Hogyan bánjunk a különböző elvárásokkal és a résztvevők sokféleségével? Milyen repertoár ajánlott? Mely módszereket, stratégiákat kell figyelembe vennünk és alkalmaznunk? Michael Gohl és Jan Schumacher új, „Sing along” (Énekelj velünk) című könyve nem csupán közös éneklésre alkalmas darabok széles választékát kínálja, hanem tippek és trükkök egyvelegét is tartalmazza.
Leírás hamarosan!
Gabriel Jackson saját kórusműveiről beszélget majd kiadójával, Griselda Sherlaw-Johnsonnal (az Oxford University Press képviseletében). Megosztja velünk, hogyan hat műveire a világ kóruszeneszerzésének jelenlegi iránya, illetve az énekkarok különböző hagyományai és stílusa. Zenei példákkal is szemlélteti mondanivalóját és zenei felvételeket is segítségül hív, hogy bemutassa a hallgatók számára darabjainak kifejező és gazdag hangzásvilágát.
Ismerjen meg néhányat munkáink közül. A Les Éditions À Cœur Joie boldogan osztja meg a nagyközönséggel katalógusának néhány új és egyszerű darabját.
A „Koncerttervezés” gyakorlati megközelítést nyújt a kóruszenei előadások fizikai, vizuális és kommunikatív aspektusainak megtervezéséhez, például meghatározott formációk, koreográfia és koncert-bevezetés kitalálásához. Az előadás a „Koncerttervezés koncepciójának” rövid áttekintésével kezdődik, majd műhelyként folytatódik, ahol praktikus ötleteket adunk arra nézve, hogyan fejleszthetjük előadói készségünket a színpadon és hogyan vigyünk színpadra zenei darabokat. Ezeket az ismereteket a műhely résztvevői számára gyakorlatokon keresztül illusztráljuk.
Azt állítjuk, hogy mindenki tud énekelni! Amikor azonban megtervezünk, megvalósítunk és végül kiértékelünk egy eseményt, figyelembe vesszük-e mindig azokat az egyéneket vagy csoportokat, akiket a kirekesztés veszélye fenyeget? Az előadás középpontjában a Hearts in Harmony Hálózat Európa-szerte, szélesebb rétegek bevonásával megvalósult tevékenységei és eredményei állnak. Ezeken keresztül megérthetjük, hogy a kórus közössége valóban változást idézhet elő, amikor a kirekesztés veszélyétől fenyegetett egyének vagy csoportok társadalomba való bevonásáról van szó.
Ha az ifjúsági és fiúkórusokat vesszük példának, általában azt állíthatjuk, hogy nem nehéz fiatal énekeseket találni, akik szívesen használják énekhangjukat közös zenélésre. Mi történik azonban, ha serdülőkorban más szabadidős tevékenységek nagyobb vonzerőt jelentenek az éneklésnél? Van esélyünk nekünk, karvezetőknek e vonzó elfoglaltságokkal szemben?
A műhely a zenei előjegyzések alkalmazásának módjait vizsgálja a reneszánsz zenében. Ennek segítségével megérthetjük, hogyan értelmezhető a régi zene a zeneszerző szándéka szerint. Ez a módszer szorosan kapcsolódik az ún. „teoria degli affetti” elmélethez, amely a reneszánsz zene előadásának kulcsa.
Beszélgetés a mai népzenéről és a lejegyzés problémáiról.
A népszerű londoni VOCES8 vokálegyüttes tagja, Paul Smith által kifejlesztett módszer több, mint egyszerű beéneklés: a pár perces játékos zenei warm up felélénkíti a hangot, az elmét és a testet is – a hatás: eredményes és jókedvű tanulás!
Egy garantáltan élvezetes beéneklés után a balti országok kóruszenéjének páratlan világába nyerhetnek bepillantást a résztvevők a zseniális Jazzation közreműködésével és észt, lett és litván dallamokkal bővíthetik kóruszenei repertoárjukat az érdeklődök.