09:30 - 10:15 | 10:15 - 10:30 | 10:30 - 11:30 | 11:30 - 12:00 | 12:00 - 13:00 |
Közös ráhangolódás |
Szünet | Előadások (1. blokk) | Kávészünet | Előadások (2. blokk) |
---|---|---|---|---|
2015. július 24, 15:00: Első, bevezető alkalom és meghallgatás, az aktív résztvevők kiválasztása
2015. július 25-től: Reggelenként mesterkurzus és próbák a közös éneklést vezető kórussal. A színpadi próbák és a közös éneklések délután és koraeste zajlanak.
Bővebb leírást a programról itt talál!
9:30-tól 13:00-ig!!!
Bárdos Lajos a Kodály Zoltán utáni nemzedék legjelentősebb kórusszerzője, Kodálynak nemcsak tanítványa, hanem zenei nevelési elveinek követője, gyakorlati megvalósítója,
Kodály művészetének szószólója, elemzője. Kórusra írt műveinek jelentős része gyermekkar, azok között is kiemelkedő jelentőségűek a legkisebbek számára komponált művek sorozatai, amelyeknek célja a 6-10 éves korosztály bevezetése a kétszólamú éneklés örömébe.
Repertoár:
A Kicsinyek kórusa
A Négy földrész
Európa peremén
Hellasz .
Hetven kánon
A Debreceni Egyetem Zeneművészeti Karának hallgatóinak énekével szeretném bemutatni ezen apró remekművek ritmikai és dallami invenciójának eredetiségét, gazdagságát, játékos és humoros elemeit, derűjét, lélekemelő nevelő hatását. Az előadást vetített power point bemutató illusztrálja.
A Kovács - módszer a zenepedagógia új területe, életmódprogram, edzésmódszer, természettudományos ismeretanyag és szemléletmód, mely a zeneoktatásba és a mindennapos szakmai gyakorlatba integrálva a zenélő embereket kívánja szolgálni, hogy fizikailag, lelkileg, szellemileg alkalmassá legyenek hivatásuk és mindennapi életük feladataira, könnyebben és egészségesebben zenéljenek, és elkerüljék a foglalkozási ártalmakat.
A Kórusszerzők Európai Versenyét második alkalommal 2014-ben rendezték meg, a nyertes darabokat pedig a XIX. Europa Cantat karvezetők és zeneszerzők számára meghirdetett programjának keretein belül mutatjuk be.
“Missa Brevis” - Hans Helsen
"Fairy Ring" - Maarten Van Ingelgem
“Diptychon” - Henrik Colding-Jorgensen
1. Kodály – az ember, a művész, a tudós
A zenei anyanyelv felfedezése –
népdalgyűjtés, az ősi magyar muzsika „újrahonosítása”
A „magyar – módszer” nem csak zenei nevelés,
hanem a teljes emberi életet meghatározó pedagógiai program
A zenei nevelés metodikai újdonságai,
Kodály és munkatársainak pedagógiai művei
2. A Testvérvárosok Terei Ének-zenei Általános Iskola 1. osztályos tanulóinak bemutatója
Ez a cím nem csak Thomas Tomkins angol reneszánsz komponista művét rejti, de a szöveg megihlette Tóth Péter magyar zeneszerzőt is. Az angol mellett német, latin, olasz és francia szövegű világi és egyházi kórusművekbe tekintünk bele, amelyek kortárs magyar zeneszerzők három generációjának alkotásai.
Klaas Stok vendégkarnagyként és karigazgatóként évek óta áll kapcsolatban a Nederlands Kamerkoorral. A kórusnak a „Komponáljunk egy világot” című, április 28-i koncertje alkalmából íródott műveknek legfontosabb darabjait mutatja be. Az előadás tartalmas és elmélyült bevezetést nyújt a koncerthez, különösen két darabra helyezve a hangsúlyt: Escher „Le vrai visage de la paix” című művére és Andriessen „Tre Canzoni” című darabjára. Mindkét kompozíció holland szerzőtől származik és egy holland kórus számára íródott az 50-es évek közepén. A két mű jól illusztrálja a holland kórusmuzsika akkori időszakának stílusát. Klaas Stok egyúttal történeti és zenei szempontból is megvilágítja a darabokat, valamint saját értelmezését is megosztja velünk.
Ennek a programnak középpontjában a brit ortodox zeneszerzők, Sir John Tavener (1944-2013) és Ivan Moody (szül. 1964) zenéjének bemutatása és éneklése áll. Bár Tavener számos műve jól ismert, mégis életművének jelentős része mindeddig nem kapott nyilvánosságot. Ezen művek mellett Tavener egykori tanítványa, a kortárs ortodox egyházi zene jeles szerzője és számos tanulmány írója, Ivan Moody mutatja be néhány saját művét, melyeket olyan nagyhírű előadók számára írt, mint a Hilliard Ensemble, a Tallis Scholars, a BBC Singers vagy a Chanticleer. A zeneszerző mind a művek technikáját, mind pedig azok kontextusát elemzi.
A Kodály koncepció életre keltése Magyarországon, elterjedése a világon,
lehetőségei és nehézségei a 21. században
Hogyan él ma egy magyar kisváros – Veszprém – Kodály örökségével:
rövid bemutató a pedagógiai és karnagyi tapasztalatokból
Elegedhetetlen az énekléshez, hogy testünket jól használjuk. Hogyan dolgozhatunk élettel és energiával teli gyerekekkel, hogy elősegítsük testük helyes használatát az éneklés érdekében? Hogyan összpontosíthatjuk a gyerekek energiáit? Miként segíthetünk a tizenéveseknek, akik ebben az életkorban kevésbé érzik jól magukat saját bőrükben?