Cyrill Schürch díjnyertes zeneszerző és koncertező zongoraművész. Műveit a Carus-Verlag kiadó publikálja és számos helyen tűzik műsorra: legutóbb Szentpéterváron a Hermitage Állami Zenekar, Londonban az Ayre Flute, Houstonban pedig a Moores Concert Chorale szólaltatta meg darabjait. Doktori fokozatát zeneszerzésből a londoni King’s College-ban szerezte, bachelor és masters diplomáját pedig zeneszerzésből és zongorából kapta az UHMoores School of Musicban. Az Europa Cantat műhelyére komponált darabja mellett jelenleg egy kamaradarabon dolgozik, mely a Mario Merz Prize döntőjén hangzik majd el.
A kórusdarabok szerzői számára kétféle lehetőség adódhat: vagy egy kórus, illetve karvezető bízza meg egy kompozíció megírásával, vagy szabadon komponál egy művet. Milyen lenne a zeneszerzés folyamata e két esetben? Hogy bánjon a szerző a szöveggel, annak megfelelő közegbe ágyazásával és a megbízókhoz való viszonyával, hogy minőségi és elsőrangú zenei élményt nyújtson mind az énekesek, mind pedig a közönség számára? Milyen szempontokat kell figyelembe venni és milyen hasonlóságok, illetve különbségek vannak a két zeneszerzői helyzet között?