Gustavo Trujillo (1972) klarinét szakon végzett a tenerifei Santa Cruzban a Conservatorio Superior de Músicaban, majd 1993-ban Hollandiába költözött, ahol zeneszerzést és zeneelméletet tanult. A School of Rotterdam zeneszerzője, darabjait a Kanári –szigetek népzenéjének és természeti világának erőteljes hatása, a stílusok és összeállítás változatossága jellemzi. Különösen vonzódik a hangszerelés kihívásai és más zeneszerzők műveinek feldolgozása iránt. 2000-2015-ig a rotterdami Konzervatóriumban dolgozott, szakterülete a zenei analízis, zeneelmélet, hangszerelés és zeneszerzés volt. Komoly hírnevet szerzett cikkeivel, előadásaival és koncerteken elhangzó bevezető előadásaival. Jelenleg az amszterdami Konzervatóriumban tanít zeneelméletet.
Mindannyian szívesen dúdoljuk a számunkra ismert és szeretett dallamokat, népdaloktól kezdve a pop stíluson át a jazzig vagy a techno zenéig – miért is ne tennénk, hisz az énekelt zenét mi is könnyen visszaénekeljük. Mi történik azonban, ha nem vokális zenét szeretnénk elénekelni – azaz zenekari művekről, hegedűszonátáról vagy zongoradarabról van szó? Ha ilyen kihívásokra vágyunk, legjobb, ha a billentyűs irodalom egyik mesterművét, Bach Goldberg Variációk című darabját vesszük alapul: miért ne énekelhetnénk el Bach stílusában? Lehetséges ez? Jöjjön el és fedezze fel, hogyan ölt új formát ez a híres, billentyűs hangszerre írott mű: Bach Goldberg Variációk vegyeskarra, szólistákra és barokk zenekarra.