Fesztivál
B9 CHOREGIE – egy progresszív és újító kórusműfajCHOREGIE – a progressive and innovative choral art form
Műhely státusza: Betelt, nem lehet jelentkezni
Karmina ŠILEC (SI)

Praktikus információkért kattintson az alábbiakra:

MŰHELY ÓRAREND

PRACTICAL INFORMATION FOR PARTICIPANTS

Dress code for the atelier final concert: All black, long legs and sleeves, barefoot.

***

REPERTOÁR

A kották megrendelése illetve letöltése az Editio Musica Budapest honlapján lehetséges:

http://www.kotta.info/campaign/EC2015B9

  • Alexander Kastalsky: Miloserdija dveri / Open Unto Us the Doors of Compassion (based on Znameny chant)
  • Stephen Hatfield: Tjak (based on Balinese chant)
  • Stephen Hatfield: Ödi ödi (based on Tamil chant)
  • Donald Patriquin: Inuit Weather Chant (based on Inuit Chant)
  • Victor Paranjoti: Dravidian Dythiramb (based on Indian chant)
  • Ralph M. Johnson: Louez le seigneur!
  • Hanaqpachaq cussicuinin (Peru processional chant, cca. 1613)
  • Kresnice (Slovenian midsummer chant)
  • arr. Karmina Šilec: Axion estin (Greek Eastern Church chant) (score will be distributed in Pécs)

***

 

Az emberiség évezredek óta tudatában van az emberi hang, a hangzás és a zene csodálatosan erőteljes hatásának, amely képes arra, hogy örömet hozzon az életünkbe, sorsunk fordulópontjainak méltó kiegészítője legyen, rítusainknak értelmet adjon, és összekapcsoljon minket valami nálunk sokkal hatalmasabbal, valami természetfelettivel. Az ősi ének művészetét a világ nagy vallásai már régóta használják a gyógyulás és felvilágosodáshoz vezető út részeként.

Az éneknek számos célja lehet: történeteket mesél el, mint Ráma hercegről a nagy indiai eposz, a Rámájana; vagy mint a szibériai sámánok éneke, amely kihajtja a betegséget a szenvedőből; az ausztrál őslakosok énekkel szelídítik meg a kígyószellemeket; a pigmeusoknak mézgyűjtő varázsdala van; de gondolhatunk a templomi szertatásokon felcsendülő gregoriánra is.

Choregie voltaképp a kreatív állapot, a tudat ébredése, melynek célja megérteni, érezni, megtapasztalni, tudatában lenni, kapcsolatba lépni, megérinteni, együttműködni, értelmet adni....

Choregie öt eleme a következő:

Mozgás, tánc

A mozgás a legtöbb munkafolyamat szerves részévé vált, és nem csupán a színpadon megjelenő végeredmény részeként létezik. A mozgás a próbák során az improvizációk fontos része (vokális, motivikus, ritmikus, drámai), a mozgás megjelenik az énekes technikájában, előadásmódjában, intonációjában és ritmusában, továbbá mentális képzések, csapatépítés, pihenés és fizikai továbbképzés részeként is.

Hang-kutatóintézet (kiterjesztett vokális technikák)

A hanggal való kísérletezés folyamatát hívhatjuk úgy, hogy „Hang-laboratórium” vagy még inkább „Hang-kutatóintézet”. A hang a felfedezésünk központi eleme. Új hangok, új vokális technikák, a hangi kifejezés új formái a cél, melyekben a hang meggyőző, sokatmondó, briliáns hangszerként, önmagában is kifejező, konkrét nyelvként működik. Egy olyan kalandra, felfedezésre invitáljuk, melyben azt a dimenziót vizsgáljuk, miként használható a hang – a lehető legtágabb értelemben.

Szobrászat (a test és elme képzése)

A szobrászat általánosságban véve az elme, az érzelmek és a kifejezőképesség laboratóriuma. A kutatás eme területe az énekest, a benne lezajló mentális és fizikai folyamatokat belülről közelíti meg azzal a céllal, hogy az előadó visszatartó, visszafogó akadályait ledöntse.

Képzelőerő (a tapasztalat és az improvizáció kutatása a kreativitás fejlesztéseként)

Bármit teszünk az életben, a képzelőerő létfontosságú. Bizonyos értelemben képzeletünkkel belelátunk a jövő történéseibe. A képzelet technikájával betekinthetünk az előadók belső világába, ahonnan a koncentráció és a fantázia fakad és életre kel. E betekintések segítik az előadókat, hogy gazdagodjanak, fejlődjenek, különböző dimenziókat éljenek meg, miközben

érettebbé is válnak szerepük megértésében. A képzelet, formájától függetlenül, közeli kapcsolatban áll a koncentrációval, motivációval, a közösségi összekapcsolódással, az akadályok legyőzésével, a kreativitás ösztönzésével, stb.

Rituálék

Egy előadás során azt szeretnénk elérni, hogy az előadók a lehető legtermészetesebben és őszintébben legyenek jelen a színpadon – ez a jelenlét pedig ahhoz hasonlatos, amit szertartásaink, rítusaink közben érzünk. Mélyen legbelül mindannyian hordozunk rituálékat magunkkal, még akkor is, ha mai szemmel már nem annak nevezzük őket. Amikor az éneklés és alkotás közben ezt az ősi érzést keressük tehát, azon dimenziókra koncentrálunk, amelyek ezekből a rítusokból táplálkoznak.

 

"Ez a műhely olyan énekeseknek szól, akik szeretnének jobb teljesítményt elérni, kreativitásukot fejleszteni a Mozgás (mozdulatok, tánc), Hang-felfedezés (kiterjedt vokális technikák alkalmazása), Szobrászat (a test és elme képzése) ás a Képzelőerőn (tapasztalaton alapuló kísérletetés) keresztül."

/Karmina ŠILEC/

Műhelyvezető karnagy:
Karmina ŠILEC Rövid életrajz
Műhely hossza: 7 nap
Műhely kezdési időpontja: Július 25. Szombat
műhelyzáró koncert: Július 31. Péntek
Kórus kategória: ifjúsági vegyeskar
Énekesek kora: 16-27
Műfajok kereszteződése: Színpadi elemek